بررسی اجرای طرح لباس متحدالشکل

بررسی اجرای طرح لباس متحدالشکل

بررسي نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل که یک تحقیق کامل و خوب  به صورت فایل ورد و قابل تغییر می باشد . برای اطلاعات بیشتر به توضیحات محصول مراجعه کنید

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید آنلاین

دانلود 5 دقیقه بعد ، پس از ثبت مبلغ واریزی از طریق خودپرداز یا فیش بانکی



جزییات بیشتر

فروش ویژه فروش ویژه!
4,000تومان با مالیات

30 محصولات مشابه در شاخه های مختلف:

قبلی
بعدی

بررسي نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل

 

بررسي نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل که یک تحقیق کامل و خوب  به صورت فایل ورد و قابل تغییر می باشد .

 

فهرست مطالب :

فصل اول
مقدمه
بیان مسئله
اهمیت و ضرورت مسئله پژوهش
اهداف پژوهش
فرضیه های پژوهش
نامگذاری متغیرهای موجود در فرضیه و انواع آن
متغیرهای تعدیل کننده
تعاریف نظری و عملیاتی متغیرهای فرضیه
فصل دوم
ادبیات تحقیق (پیشینه تحقیق)
پیشینه نظری
مقدمه
فلسفه و ضرورتهای پوشش و حجاب اسلامی
پوشش اولیه ادم و حوا
کلاهی که غربیها سر ما گذاشتند
مدل و شکل پوشاک
آثار سوء و خطرات بی حجابی از دیدگاه پزشکی
ابتذال در پوشش و مد پرستی ضرورتی برای ادامه حیات غرب
علل و عوامل بی حجابی و ابتذال در پوشش
رنگ پوشاک
لباس متحد الشکل
پیشینه عملی
تحقیقات انجام شده
1.
2.
3.
4.
5.
فصل سوم
روش تحقیق
مقدمه
روش تحقیق و علت استفاده از آن
معرفی جامعه
معرفی نمونه و تعیین روش نمونه برداری
معرفی ابزار پژوهش و تعیین روایی و پایایی ابزار
ضمیمه
پرسشنامه مربوط به دانش آموزان
پرسشنامه دبیران
فهرست منابع
فهرست منابع اینترنتی
 

مقدمه :
انسان خلیفه الله در زمین می باشد، از آنچه خداوند به عنوان امانت در اختیار انسان قرار داده است، فطرت اوست که نیازهای اساسی انسان را در بر دارد. از جمله نیازهای انسان که در روانشناسی و علوم اجتماعی مورد بحث قرار گرفته است نیاز زیبادوستی انسان است.
در عصر حاضر که جهانیان در تلاشند در عرصه ی تعلیم و تربیت بهترین نسل را به دنیا عرضه کنند و بسیاری دیگر نیز در تلاشند فرهنگ های دیگر را مسخ و فرهنگ  و تمدن خود را بر جهان مسلط سازند و به عبارتی دیگر در این عرصه که تهاجم فرهنگی بیداد می کند و استعمارگران در هر حال کوشش های بی ثمری داشته و نتوانسته اند مستعمرات از دست رفته ی خود را بازیابند، دست به تلاش های جدید می زنند تا اذهان جوانان و نوجوانان را به سوی خود و جلوه های کاذبشان جذب کنند.
یکی از مقاصد استعمار فرهنگی در کشورهای استعمارزده و از جمله در کشور ما ایجاد انحراف در بین جوانان می باشد که از طریق نفوذ در تار و پود افکار، عادات، آداب و رسوم زندگی ملت های تحت سلطه و بخصوص قشر جوان سعی می کنند تا جامعه را از اندرون در جهت مطلوب خویش پیش ببرند و فرهنگ اصیل آن ها را با انواع دسیسه ها و طراحی ها و هزاران حیله از دست آنان بگیرند و فرهنگ خاص خود را جایگزین آن نمایند تا بتوانند این قشر را به زیر سلطه ی فرهنگی خویش درآورند. از جمله مسائلی که در پایه های فرهنگی اصیل یک ملت می تواند مؤثر باشد، سبک پوشش آن ملت است که این موضوع خود در جامعه ی ما چشمگیر است. (غلامعلی حداد عادل، 1372، ص 7)
در مسئله ی پوشش باید فرهنگ ایرانی و اسلامی احیا شود و نوجوانان و جوانان که سازندگان آینده کشور هستند باعث جاودان ماندن عقاید ایرانی و اسلامی باشند. نیاز به نوجویی و نوخواهی در کودک و نوجوان کاملاً مشهود است و ایشان برای ابراز شخصیت و جلب توجه دست به هر کاری می زنند که گاهی در همه جا و مخصوصاً محیط مدرسه مناسب نیست. وظیفه ی اولیای مدرسه است که بهترین الگوی انسانی را ترویج دهند و برای آن راه های مختلفی وجود دارد.
انسان اسلام خود را شریف تر از آن می داند که به جسمش شناخته شود و وظیفه ی خود را خطیرتر از آن می بیند که تنها به بدن نمایی و آرایش جسم بپردازد.
انسان، در همه ی بینش های معنوی و از جمله در اسلام، برای آن لباس به تن نمی کند که تن را عرضه کند، بلکه لباس می پوشد تا خود را بپوشد. لباس برای او یک حریم است. به منزله ی دیوار دژی است که تن را از دستبرد محفوظ می دارد و کرامت او را حفظ می کند.
لباس برای آن است که تحریک جنسی را کم کند، نه آنکه بر قدرت تحریک بیفزاید. لباس «پوست دوم» انسان نیست بلکه «خانه ی اول» اوست.
انسان اسلام، کمال خود را در آن نمی بیند که تن خویش را چون کالایی تزیین کند و به راه اندازد و بفروشد، بلکه به جای آنکه تن خود را به خلق بفروشد، جان خود را به خدای خویش می فروشد.
برپایه ی همین رابطه ی تنگاتنگ فرهنگ و لباس است که می گوییم: لباسی باید بر تن نمود، که نمودار فرهنگ و بینش ما باشد و در تناسب و هماهنگی کامل با اعتقاد و ایمانمان. لباسی که نمایشگر استقلال فرهنگی ما و مظهر وفاداری و سرسپردگی ما به عقیده و آرمانمان و پرچم حرّیت و آزادگی مان باشد. (ستار هدایتخواه، 1375، ص 15 و 16)
در این پژوهش سعی می شود با توجه به محدودیت ها نگرش دبیران و دانش آموزان آن ها نسبت به اجرای طرح لباس متحد الشکل در مدارس متوسطه مورد بررسی قرار گیرد تا با اجرای این طرح در مدارس و نادیده گرفتن تفاوت های طبقاتی، مدارس جبهه ی مبارزه با تهاجم فرهنگی و پیشبرد دانش آموزان در جهت اهداف آنان و همچنین اهداف نظام آموزش و پرورش باشد.


بیان مسئله
ریشه ی بیشتر انحرافات دینی و اخلاقی نسل جوان را در لابه لای افکار و عقاید آنان باید جستجو کرد. فکر این نسل از نظر مذهبی آن چنان که باید راهنمایی نشده است، و از این نظر فوق العاده نیازمند است.
اگر مشکلی در رهنمایی این نسل باشد بیشتر در فهمیدن زبان و منطق او و رو به رو شدن با او با منطق و زبان خودش است. و در این وقت است که هر کسی احساس می کند این نسل، بر خلاف آنچه ابتدا به نظر می رسد، لجوج نیست و آمادگی زیادی برای دریافت حقایق دینی دارد. (مرتضی مطهری، 1370، ص 13)
هدف آموزش و پرورش نخست پرورش الگوهای اخلاقی برگزیده و صفات پسندیده ی انسانی بر مبنای فطرت انسان است و پوشش و لباس یکی از مظاهر فطرت انسان است که انسان، به ویژه نوجوان خود را به این وسیله بروز می دهد و خودنمایی می کند.

اهمیت و ضرورت مسئله ی پژوهش
اگر در ساعات تعطیلی مدارس به دانش آموزان دختر و پسر مخصوصاً دبیرستان با دقت نگاه کنیم، دانش آموزان را با لباس های متفاوت و رنگ ها و مدل های گوناگون می توان مشاهده کرد، و گاهی اوقات تشخیص دانش آموز از غیر دانش آموز در محدوده ی آموزشگاه غیرممکن است.
ضرورت ایجاب می کند کسانی که می خواهند الگوسازی را ایجاد یا هدایت نمایند، روش موفق الگوسازی را بشناسند. الکسیس کارل فیزیولوژیست معروف فرانسوی پس از توضیحاتی درباره ی کیفیت پیدایش سلول نطفه مرد و تخمک زن و اشاره به اینکه وجود ماده برای تولید نسل ضروریست در آخر فصل می گوید: «نبایستی برای دختران جوان نیز همان فکر و همان نوع زندگی و تشکیلات فکری و همان هدف ایده آلی را که برای پسران جوان در نظر می گیریم، معمول داریم. متخصصین تعلیم و تربیت باید اختلافات عضوی و روانی جنس مرد و زن و وظایف طبیعی ایشان را در نظر داشته باشند و توجه به این نکته اساسی در بنای آینده تمدن ما حائز اهمیت است. (مرتضی مطهری، 1369، ص 195)

اهداف پژوهش
الف) هدف کلی
از آن جا که نظام آموزش و پرورش رایگان برای همه وجود دارد و همه به فراخور خود از آن بهره می گیرند و گاه مسائلی از قبل اقتصاد بالا یا پائین، شغل، درآمد و... باعث مشکلاتی در امر آموزش می باشد که شاید یکی از آن ها طرز لباس پوشیدن یا نوع لباس باشد، هدف از این پژوهش «بررسی نگرش دبیران و دانش آموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل در شهرستان نیشابور» می باشد.
ب) اهداف جزئی
زمانی در مدارس مسائلی هرچند کوچک اتفاق می افتد که امر آموزش را تحت تأثیر قرار می دهد، به عنوان مثال به علت پایگاه اجتماعی و اقتصادی پایین در خانواده، دانش آموز از شخصیت متناسب برخوردار نیست و حتی خود را دست کم از دیگران می گیرد، شاید این امر خود یکی از دلایل افت تحصیلی باشد و برعکس دانش آموز دیگر، با پایگاه اجتماعی و اقتصادی سطح بالا تحت تأثیر همین امر خود را از دیگری برتر می داند و مشغولیت ذهنی او نسبت به طرز و نوع لباس پوشیدن مشکلاتی را در برخوردها و ارتباط ها و حتی مسائل تحصیلی ایجاد می کند، و این امر ممکن است مشکلات روانی در حال یا آینده بر فرد و جامعه وارد سازد. با توجه به این مطلب هدف های جزئی زیر بیان می شود:
1) بررسی تأثیر سن دانش آموزان در نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل
2) بررسی تفاوت موجود بین نگرش دانش آموزان با رشته و پایه ی تحصیلی متفاوت در زمینه اجرای طرح لباس متحدالشکل
3) بررسی تأثیر رشته ی تحصیلی دبیران در نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل
4) بررسی رابطه ی موجود بین سابقه ی خدمت دبیران و نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل
5) بررسی تأثیر میزان تحصیلات دبیران بر نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل
 
فرضیه های پژوهش
با توجه به مسائلی که قبلاً در بیان مسئله، اهمیت آن و همچنین اهداف پژوهش مطرح گردید، حال فرضیه های زیر را در این رابطه (اجرای طرح لباس متحدالشکل) مطرح می نماییم:
1) بین پایه ی تحصیلی دانش آموزان و نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل رابطه وجود دارد.
2) بین نگرش دانش آموزان رشته های مختلف تحصیلی در مورد اجرای طرح لباس متحدالشکل تفاوت وجود دارد.
3) بین سن دانش آموزان و نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل رابطه وجود دارد.
4) رشته ی تحصیلی دبیران در نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل مؤثر می باشد.
5) میزان تحصیلات دبیران در نگرش‌آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل تأثیر دارد.
6) بین سابقه خدمت دبیران و نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل رابطه وجود دارد.
7) بین سن دبیران و نگرش آنان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل رابطه وجود دارد.
8) اجرای طرح لباس متحدالشکل تشخیص وضعیت اقتصادی دانش آموزان را دشوار می سازد.
9) وضعیت اقتصادی (میزان درآمد ماهیانه خانواده) در نگرش دانش آموزان نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل مؤثر است.
 

مقدمه
حجاب و به عبارت دیگر رعایت شئونات اسلامی از جمله مسائل و موضوعات مهم فرهنگی است که در تمام ادیان آسمانی بدان توصیه و در مکاتب و اندیشه های غیردینی نیز به فراخور از آن سخن به میان آمده است. امروزه جامعه ی اسلامی با تأسف بسیار- شاهد بروز اندیشه های ظاهر فریب- حساب شده و مخربی است که با تجهیز و به کارگیری امکانات فرهنگی، تبلیغی، سیاسی، اجتماعی و... تلاش در از هم گسستن این اصل و باور اجتماعی دارند.
تردیدی نیست که بد حجابی زنان و مردان نیز نه تنها ره آورد نواندیشی نبوده که کانالی است در انتقال ضد ارزش ها و نابهنجارهای دیکته شده ی دشمنان این باور اصولی به جامعه ی اسلامی.
واقعیت این است که منشور جاویدان اسلام که گویای جامعیت اصول ارزشی انسانی است، حجاب و پوشیدگی را به عنوان دژی محکم در مواجه با مفاسد، انحرافات و بی بند و باری های اخلاقی و جنسی معرفی و مسلمانان را خصوصاً و جامعه ی ارزشی انسانی را عموماً به این مهم ترغیب و توصیه نموده است.

 

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

فایل ها در یک پوشه زیپ شده می باشد که پس از دانلود باید از حالت زیپ خارج کنید برای اینکار از برنامه winrar می توانید استفاده نمایید . در ضمن نوع فایل ها به صورت ورد ( Word ) می باشند که برای باز کردن آنها از برنامه آفیس ( ورد) باید استفاده نمایید . پایان نامه هیچ گونه تبلیغاتی ندارد و کاملا قابل ویرایش می باشد .

نحوه دریافت پروژه بررسي نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل

 

همین الان می توانید با پرداخت آنلاین و دانلود فایل، پروژه را به صورت فایل ورد و قابل تغییر در اختیار داشته باشید .

برای خرید این  فایل ها بر روی کلید سبز رنگ "افزودن به سبد خرید" در بالای چپ متن کلیک کنید. و سپس از سبد خرید سمت چپ قسمت بالا ادامه خرید را طی کنید تا بلافاصله پس از پرداخت آنلاین ، فایل برای دانلود نمایش داده شود .

 

دستورالعمل در صورت عدم دریافت محصول


 به هر دلیلی اگر موفق به دریافت و دانلود فایل خریداری شده نشده اید اطلاعات زیر را برای ما ارسال کنید ( اس ام اس یا ایمیل )

1- اسم محصول درخواستی

2- آدرس ایمیل خودتان

3- شماره پیگیری یا 4 رقم آخر کارت خودتان در کارت به کارت ( اینترنتی یا خودپرداز ) یا شماره تراکنش در پرداخت آنلاین زرین پال و یا شماره فیش در پرداخت با فیش بانکی

شماره های دریافت اس ام اس سفارشات شما

09363786001

09141909240

آدرس های ایمیل برای دریافت سفارشات شما

alverchi@yahoo.com

alverchi.ir@gmail.com

توجه داشته باشید که در محتوای ایمیل یا اس ام اس حتما اسم محصول ، آدرس ایمیل و شماره پیگیری واریزی ( شماره تراکنش یا شماره فیش یا 4 رقم آخر شماره کارت خودتان ) را بنویسید . تا ما در کمترین زمان ممکن محصول را برایتان ایمیل کنیم .

 

راهنمای خرید ( حتما مطالعه نمایید )

 

در پرداخت آنلاین پس از پرداخت موفق حتما گزینه "انتقال به وبسایت درخواست کننده " را فشار دهید تا سفارشتان تکمیل گردد ، مانند شکل زیر

 

پس از پرداخت مبلغ کالا شما به سایت زیرین پال برگشت داده خواهید شد که ریز اطلاعات پرداخت انجام گرفته در این صفحه موجود است، به جهت پیگیری های بعدی در صورت بروز مشکلات احتمالی پیشنهاد میشود حتماً اطلاعات موجود در این صفحه را یادداشت و یا کپی نمایید.

بسیار مهم: عزیران انجام درست این مرحله بسیار مهم میباشد و دیده شده که عزیزان با نیمه کاره رها کردن عملیات پرداخت وجه در این مرحله کار را به پایان میرسانند که این صحیح نمیباشد. شما باید همانطور که در تصویر زیر هم علامت زده شده است در این صفحه برای ثبت شدن پرداخت انجام داده ی خود در فروشگاه در این صفحه بر روی گزینه ی "انتقال به وبسایت درخواست کننده" کلیک نمایید.البته در صورت بروز هر گونه مشکل با گزارش آن به پشتیبانی و از طریق اطلاعات موجود در این صفحه که از آنها کپی گرفته اید مشکل رفع خواهد شد. شماره تراکنش را برای پیگیری حتما یادداشت نمایید ، شماره 1

بعد از زدن دکمه " انتقال به وبسایت درخواست کننده " اگر هر سوالی از سوی مرورگر شما پرسیده شد گزینه continue به معنی ادامه را فشار دهید تا به وبسایت ما برای دانلود محصول منتقل شود .

تلفن های پشتیبانی وحید شکرزاده

09363786001

09141909240

 

09360609767




 

 

 

9000 تومان نخرید

 

  4000 تومان بخرید



تلفن های پشتیبانی وحید شکرزاده

09141909240

09363786001

 

09360609767

 


ایمیل های پشتیبانی

 

alverchi@yahoo.com

alverchi.ir@gmail.com


مبلغ قابل پرداخت

4000 تومان

 

شماره حساب بانك ملي وحيد شكرزاده برای واریز با فیش بانکی

0200206996005

شماره كارت بانك ملي وحيد شكرزاده برای واریز کارت به کارت

6037997169064319

 

مهم

 

توجه داشته باشید کارت به کارت اینترنتی ، زیر مجموعه پرداخت غیر آنلاین محسوب می شود و پس از پرداخت با این روش باید شماره پیگیری دریافتی را همراه با آدرس ایمیل و اسم محصول درخواستی برای ما اس ام اس کنید و یا بعد از ثبت نام در سایت و ثبت سفارش از طریق ثبت فیش پرداختی ( منوی افقی بالای صفحه) شماره پیگیری خود را برای ما ارسال کنید تا ما سفارش شما را تایید کنیم و محصول قابل دانلود شود . اگر می خواهید محصول بلافاصله قابلیت دانلود داشته باشد باید ابتدا بر روی کلید سبز رنگ افزودن به سبد خرید در بالا سمت چپ توضیحات محصول کلیک نمایید و سپس مراحل ثبت نام را طی کرده و در آخر پرداخت آنلاین با زرین پال را کلیک نمایید و اطلاعات کارت خود را وارد کرده و پس از پرداخت موفق بر روی کلید انتقال به وبسایت درخواست کننده کلیک نمایید تا سفارش شما تکمیل شده و شما به صفحه حاوی لینک دانلود منتقل شوید .

 

شماره های پشتیبانی

09363786001

09141909240

09148779240

انتقال وجه ( كارت به كارت )اينترنتي بانک ملی به شماره کارت بالا 


شماره حساب بانك ملي وحيد شكرزاده

0200206996005

شماره كارت بانك ملي وحيد شكرزاده

6037997169064319

شماره حساب سپهر بانك صادرات به نام وحيد شكرزاده جهت خريد نقدي

0207859568008

شماره كارت بانک صادرات براي پرداخت كارت به كارت

6037691578366585

 

شماره حساب بانک ملت جهت واریز نقدی به نام وحید شکرزاده
4273027438
 
شماره کارت بانک ملت جهت کارت به کارت به نام وحید شکرزاده
6104337896823513

شماره حساب بانک تجارت جهت واریز نقدی به نام وحید شکرزاده
4348511284
شماره کارت بانک تجارت جهت کارت به کارت به نام وحید شکرزاده
6273533010337907



تاکنون هیچ نقدی از طرف کاربران نوشته نشده.

بررسی خود را بنویسید

بررسی اجرای طرح لباس متحدالشکل

بررسی اجرای طرح لباس متحدالشکل

بررسي نگرش دبیران و دانش اموزان دختر مقطع متوسطه نسبت به اجرای طرح لباس متحدالشکل که یک تحقیق کامل و خوب  به صورت فایل ورد و قابل تغییر می باشد . برای اطلاعات بیشتر به توضیحات محصول مراجعه کنید

دانلود فایل بلافاصله بعد از خرید آنلاین

دانلود 5 دقیقه بعد ، پس از ثبت مبلغ واریزی از طریق خودپرداز یا فیش بانکی



بررسی خود را بنویسید

LiveZilla Live Help

آخرين ارسال هاي بلاگ

مشاهده همه

اطلاعات کاتالوگ

  • کل محصولات در فروشگاه ما
  • 125
  • کل دسته بندی ها در فروشگاه ما
  • 15
  • کل مشتری های عضو شده
  • 3400
  • کل سفارش های معتبر
  • 2706
  • تمام کوپن های فعال
  • 0